Gå vidare till innehåll
Varukorg

Cookies

Hantering av information

Vilka kan vi komma att dela dina personuppgifter med?
När det är nödvändigt för att kunna erbjuda våra tjänster delar vi dina personuppgifter med företag som är s.k.personuppgiftsbiträden för hjälp med:

  • Transporter (logistikföretag och speditörer).
  • Betallösningar (kortinlösande företag, banker och andra betaltjänstleverantörer).
  • Marknadsföring (print och distribution, sociala medier, mediebyråer eller reklambyråer).
  • IT-tjänster (företag som hanterar nödvändig drift, teknisk support och underhåll av våra IT-lösningar).

Ändamål och behandlingar
Inloggning på internetbokning, tidbokning, köp, marknadsföring, kundservice, rättslig förpliktelse samt hantering av förmåner och erbjudanden.

  • Mottagande av bokningar, om- och avbokningar.
  • Utskick av kommunikation kring bokningen.
  • Ev. leveranser (inklusive avisering och kontakter rörande leveransen).
  • Ev. identifikation och ålderskontroll.
  • Betalningar (inklusive ev. kreditupplysning).
  • Ev. adresskontroll.
  • Hantering av reklamations- och garantiärenden.
  • Uppfyllande av lagkrav, domslut eller myndighetsbeslut (t.ex.bokföringslagen, penningtvättslagen eller regler om produktansvar och säkerhet, vilka kan kräva kommunikation och information om produktlarm och produktåterkallelser).
  • Skapandet av personliga och generella erbjudanden, anpassade nyheter, produktrekommendationer, inspiration och förmåner.

Rättslig grund
Fullgörande av tjänste-/köpeavtalet samt berättigat intresse. Insamling av dina personuppgifter krävs för att vi ska kunna fullgöra våra åtaganden och bevilja dig bokning/köp.

Lagringsperiod
36 månader efter senaste besök i syfte att kunna hantera eventuella reklamations- och garantiärenden. Du kan avanmäla dig från ytterligare erbjudanden, nyheter, rekommendationer, inspiration och förmåner genom att följa instruktionerna i ett mottaget sådant meddelande.

Vad har du för rättigheter som registrerad?

  • Rätt till tillgång (s.k. registerutdrag). Du kan begära att få tillgång till personuppgifter vi har sparat.
  • Rätt till rättelse. Du kan begära att dina personuppgifter rättas ifall uppgifterna är felaktiga.
  • Rätt till radering. Du har rätt att begära att dina personuppgifter raderas. Vi kan dock neka rätt till radering ifall det finns legala skyldigheter från bokförings- och skattelagstiftning, bank- och penningtvättslagstiftning, men också från konsumenträttlagstiftning. Det kan också hända att behandlingen är nödvändig för att kunna fastställa, göra gällande eller försvara rättsliga anspråk.
  • Rätt att styra utskick: Du kan alltid påverka vilka kanaler vi kan använda för utskick och personliga erbjudanden. T.ex. kan du välja att endast få erbjudanden från oss via e-post, men inte sms.

Hur skyddas dina personuppgifter?
Vi använder IT-system för att skydda sekretessen, integriteten och tillgången till personuppgifter. Vi och våra leverantörer har vidtagit särskilda säkerhetsåtgärder för att skydda dina personuppgifter mot olovlig eller obehörig behandling (såsom olovlig tillgång, förlust, förstörelse eller skada).

Kontakt

Om du har frågor om vår behandling av dina personuppgifter, om du vill utöva dina rättigheter som registrerad, eller om du anser att dina personuppgifter hanteras på ett felaktigt sätt, är du välkommen att kontakta oss. Om du inte får hjälp kan du alltid lämna klagomål till Datainspektionen via e-post till datainspektionen@datainspektionen.se.

Integretet-/personuppgiftshantering på HyrSju.se.

Legacy AB (www.legacyab.se) är det företag som bär personuppgiftsansvar hos oss.

För kontakt gällande personuppgifter, skicka e-post till info@legacyab.se